nedeľa 3. júla 2011

Tortičky Pavlova s ríbezľami

Dnes sú u rodičov hody, a tak som upiekla dezertík. Už dlho som sa chystala na tortu Pavlova a teraz bola príležitosť. Receptov je neúrekom. napríklad aj tu a ja som našla aj v minuloročnom Dobrom jedle.Ten je teda tu :
- 6 bielkov
- 230 g jemného kryštálového cukru
- 60 g práškového cukru
- 3 čajové lyžičky kukuričného škrobu
- 1,5 čajovej lyžičky bieleho vínneho octu

Postup:
- Vyšľaháme dotuha bielky,za stáleho miešania pridávame cukor kryštálový  a potom aj práškový a šľaháme dotuha.Nakoniec poprášime preosiatym kukuričným škrobom, pridáme ocot a krátko prešľaháme. Rúru vyhrejeme na 130 °C. Na plech vystlanom papierom na pečenie vytvoríme zo snehovej masy 6-8 kôpok.Sformujeme ich do hniezda ,dáme do vyhriatej trúby , stíšime na 100°C a pečieme asi 45 minút. Ale skúste si to dajako potom odhadnúť, lebo každá rúra pečie inak. Ako to napísala Janka(vid.vyššie recept).
Plnku na vrch môžete použiť podľa vlastnej chuti: šľahačku, mascarpone krém, aj parížska šľahačka môže by dobrá. A samozrejme malé ovocie nesmie chýbať. Nám chutila kombinácia sladkej torty a kyslastých ríbezlí.
Proste fakt kráľovná torta.



no a šup šup do bruškááááá

6 komentárov:

Jana (Recepty z mojej kuchyne) povedal(a)...

Martinka, krásne sa ti vydarili :)... s tými ríbezľami, boli určite mňam :)

tina24 povedal(a)...

Jééé ďakujem Janim to bola moja prvá, a večer som ešte dorábala , aby som na návštevu mohla dačo doniesť. :-)

Anetka povedal(a)...

kraaasne sa ti podarili! mnam!

tina24 povedal(a)...

Anet ďakujeeem :-) Zjedli sa len taký fukot mňam. BTW Kiki - photography už nemá na Sashe nič.

Archaa povedal(a)...

No veru, Martinka, ja som tiez nedávno mala premieru s pavlovou s ríbezlami a úple som sa do nej zamilovala!!! Krásne ich más ako aj celý tvoj blog!

tina24 povedal(a)...

Dakujem za pochvalu Slavka, tá Pavlova je naozaj skveláááá. Jedna kamoška povedala , že kráľovná medzi tortami :-). Aj ty máš krásny blog a tiež tam vždy rada zavítam.

Printfriendly