utorok 12. júla 2011

Marhuľové chutney

Zasiahlo ma marhuľové šialenstvo :-), k marhuľovému džemu pribudlo MARHUĽOVÉ CHUTNEY. Recept som našla  niekde na internete a naozaj neviem presne kde, takže ak som to niekomu ukradla...hlboko sa týnto ospravedlňujem.Ale použila som len základ, ostatné som si prispôsobila.Viac menej sa riaďte svojimi chuťovými kanálikmi :-)Táto omáčka je absolútne vhodná ku grilovanému mäsu - máme to hneď odskúšané.



Budeme teda potrebovať :

- 1 veľkú cibuľu pokrájanú na drobno
- 3 strúčiky cesnaku na plátky
- 1 kg marhúľ pokrájaných na kocky
- 1 ČL zázvoru( sušený, alebo aj čerstvý - ten je pikantnejší)
- 1/2 dcl balzamikového octu
- 1/2 dcl bieleho vínneho  octu
- 1 dcl vody
- 150 dkg hnedého cukru - podla mňa môže byť aj biely , ale ja používam hnedý
- no a kto chce dá aj štipku chili - ja som dala
- a samozrejme soľ

Ako na to :

- v hrnci si na oleji orestujeme cibuľu a cesnak, pridáme marhule a varíme, postupne popridávame ostatné ingrediencie a varíme do rozvarenia marhúľ. Nalejeme do pripravených fliaš , uzatvoríme a uskladníme. Ešte neviem či som urobila sobre , keď som to nesterilizovala, ale uvidíííme :-)
Takto sa to varilo a bublalo a náádherne voňalo.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

...vyskúšané, výborné, doporučujem

Anonymný povedal(a)...

sympaticky receptik, prave sa na to chystam.... ale 150 DKG cukru? ci 150 G cukru?

Printfriendly