piatok 12. apríla 2013

Polentové hranolky

Používate v kuchyni polentu? Pridám malé resumé o polente, už som o nej písala. Tak teda:
Co vlastne polenta je ?
Polenta je kukuričná kaša v talianskom podaní. Je jednou zo základných, tradičných jedál v Taliansku. Kedysi bývala jedlom chudobných, dnes ju nájdete na jedálnom lístku každej talianskej reštaurácie.
Podáva sa samostatne - najčastejšie s pikantným syrom gorgonzola a kvalitným vínom, alebo  ako príloha k mäsu  či k šalátu . Táto kukuričná kaša je tiež obľúbeným pokrmom Chorvátska, Rumunska, Čiernej Hory a Srbska, kde ju poznajú pod inými názvami ako palenta, pura, kaca...
 
Pri surfovaní na nete som našla tento internetový magazín Mowiekay Magazine Issue 2 
a tu som objavila polentové hranolky s rozmarínom. Ja som rozmarín nepoužila, ale dala som takú zmes ružového korenia. Tieto hranolky musia byť skvelé ako príloha k mäsu, ale mi sme ich mali len tak...samé. Hodil by sa nim aj nejaký mňam dip.

  Budeme potrebovať :

- instantnú polentu
- olivový olej
- morská soľ
- koreniny

- polentu si pripravíme podľa návodu, dáme do plytkej nádoby vychladnúť.

pokrájame na klátiky- hranolky , posypeme koreninami(poprípade aj tým rozmarínom) a opekáme na oleji


Dáme na tanierik a spapáme. Kto má rád polentu si naozaj pochutí :-), a kto ju ešte nejedol...tak tomu zachutí :-)


1 komentár:

Ajka povedal(a)...

Hmm,zkusím... jsem zvědavá jak to chutná:-))
Ajka

Printfriendly