nedeľa 7. apríla 2013

Jarné rolky

Mám rada ázijskú kuchyňu, spojenia tých chutí sú podľa mňa absolútne skvelé. Klasické čínske mäsá robievam, absolvovala som aj kurz sushi, ale nikdy som ešte nerobila jarné rolky...nechápem prečo? Chutia mi, ich príprava je jednoduchá a vcelku rýchla...napriek tomu som sa do nich nepustila. Nedávno som si zakúpila ryžový papier a tak nastal čas, aby som sa do nich pustila. Musím sa pochváliť...podarili sa mi a boli naozaj chutné. Pred prípravou som si prečítala niekoľko receptov,tak neviem presne povedať, ktorý bol priamou inšpiráciou....






Jarné rolky:

náplň:

- nastrúhaná mrkva
- nastrúhaná kapusta
- mleté mäso ( ja som dala cca 250 g)
- cibuľka
- ryžové rezance
- koreniny - soľ, koriander, sojová omáčka - čo komu chutí



na oleji osmažíme cibuľku, pridáme mäso a opečieme do bleda, pridáme mrkvu a kapustu, ktorú sme nastrúhali na jemné pásiky.Medzitým si do teplej vody namočíme rezance na cca 5 minút a potom preložíme do vriacej vody asi na 4 minuty. Zlejeme a pridáme do mäsovej zmesy.



Do hlbšieho taniera si nalejeme teplú vodu - tanier by mal byť väčší ako ryžový papier.Papier namočíme a preložíme na druhý tanier, položíme jednu polievkovú lyžicu mäsovej zmesy a zrolujeme.







Položíme na tácku a necháme trocha obschnúť.Rolky vyprážame na oleji do chrumkava. Podávame s omáčkou. Ja som robila wasabi omáčku zmiešanú so sojovkou. Aleže uplne skvelé.


A ešte kto má rád nakladaný zázvor , tak treba ako pikantnú prílohu.


1 komentár:

Ivana povedal(a)...

Joj, ale si mi narobila chute, určite vyskúšam

Printfriendly