nedeľa, 16. decembra 2012

Kávové kolieska


Mám nesmierne rada kávu...a všetko čo sa príchuti kávy približuje tiež...milujem tu úžasnú vôňu čerstvej kávy... preto ked som si minulý rok prečítala v jednom časopise tento recept, vedela som , že ho budem milovať.A je to tak.... neviem im odolať.


Budeme potrebovať:

- 400 g hladkej múky
- 200 g kryštálového cukru
- 20 g kakaa
- 240 g masla
- 2 lyžičky kávy
- 1 vanilkový cukor
- 2 vajcia


Zo surovín zmiesime hladké cesto, a necháme v chlade odležať asi hodinku.Rozvaľkáme, ho a vykrajujeme kolieska...alebo iné tvary.Pečieme na plech vystlanom papierom na pečenie asi 7 minút pri teplote 200°C. po vychladnutítí plníme kávovým krémom. Ja osobne používam neskutočný kávový krém z LIDLA , je teraz k dostaniu. Polejeme čokoládou a ozdobíme nejak.Alebo len tak necháme čokoládové.
Dopĺňam ešte recept na kávový krém:

- 3 vajcia
- 6 PL kryštáľ cukru
- 3PL kakaa
- 1PL kávy
- 250 g masla

- vajcia, cukor, kakao,a kávu vymiešame na parou dotuha a po vychladnutí prišľaháme maslo :-)

U nás už budú súčasťou každého vianočného pečenia...a kto má rád kávu...tiež si ich zaradí...

3 komentáre:

Adriana povedal(a)...

Kavove mozu byt :) Vdaka za receptus... no bodol by j na dobry kavovy krem :)

Lucia povedal(a)...

Matka, aj ja som kavova. Mnam-mnam:-)

salome povedal(a)...

a tá káva tam ide taká normálna, ako popradská, alebo nejaká nesca?...chcela by som tento recept vyskúšať lebo mamina, sestra aj teta kávu milujú....

Printfriendly