pondelok 30. mája 2011

Jahodové mille-feuilles (tortičky z lístkového cesta)

inšpirácia: APETIT 6/2011

Asi pred dvoma týždňami mi prišiel najnovší Apetit(darček od môjho chlapa pod stromček hurááá), a hned na obálke bol úžasný jahodový receptík.Tak som len čakala, kým svokre dozrejú jahôdky, že sa do neho musím pustiť. A čo je to teda mille-feuilles? Budem citovať APETIT :  Mille -feuilles je pôvodne francúzky receptz troch vrstiev lístkového cesta a dvoch vrstiev krému.




Budeme potrebovať :
- lístkové cesto ( priznám farbu , kupujem v LIDLI )
- 250 ml šľahačky
- 150 creme fraiche- ja som dala viac a menej šľahačky
- bolo písané 5 PL práškového cukru , ale ja som dala len polovicu
- a jahody

v pôvodnom recepte bola ešte  jahodová omáčka, ale ja som ju nerobila :-)

Postup :
- zohrejeme trúbu na 200 °C , lístkové cesto rozva+kajte na hrúbku 5 mm a pokrájajte na štvorce, alebo obdlžniky a dajte piecť na plech na pečiaci papier. Upečte dozlata.
Medzitým vyšľahajte šľahačku. Creme fraich vymiešajte s cukrom a premiešajte so šľahačkou. Po vychladnutí položte na tabnier plátok listkového cesta , potrite smotanou a jahodami a položte opäť plátok cesta.
Je to fááákt skvelééé a chutné, mne to chutilo aj bez šľahačky, iba tá smotana s cukrom.  jednoduché a mňááámkové. Milujem lístkové cesto a všetko čo sa z neho dá robiť.



A takto skončili ostatné jahôdky :-)

2 komentáre:

Maya povedal(a)...

Dalsia jahodkova inspiracia! Ja som si apetit kupila minule, ked som bola na Slovensku, ale ten casopis ma nejako nezaujal, jedine, co bolo na nom super, ze tam boli cukriky zadarmo ;o))) co sa receptov tyka, myslim,ze nic moc. Najlepsie bolo na tom to,ze som tam objavila recept na brownies, ktore boli myslim,ze v casopise delicious, este aj tak isto to tam bolo nafotene, co sa mi zdalo uz "kapanek" moc...

tina24 povedal(a)...

tento Apetit je vážne dobrý, už som robila pár vecí a fakt mňam:-) ale ja si kupujem aj dobré jedlo- je aj na nete - a tam sú tiež skvelé recepty

Printfriendly