nedeľa 6. septembra 2015

Makovo slivková torta

Aby ste si nemysleli, že som celé leto nič nerobila v kuchyni, nie je to úplne tak. Aj som varila, aj piekla. Ale keďže skoro celé prázdniny boli deti preč, bolo toho pomenej. Do toho sme po 10 rokoch robili update bytu (na kuchyňu sa nedostalo ). Prepadol ma dokonca pocit vyhoretosti, aa nebola som schopná ani piecť torty s radosťou, takže som viac menej prázdninovala. Boli sme splavovať Hron, trochu sme festivalovali, upratovali rozhádzaný byt, dovolenkovali v Malej Fatre, zbierali čučoriedky a samozrejme chodila som do práce. Mrzí ma, že som nemala čas stretnúť sa s kamoškami bloggerkami, ale snáď na jeseň to poriešim. Čaká ma príjemná práca v cateringovej spoločnosti, Trafo trh v trafačke, možno aj tekvicový piatok na Kupeckej...tak uvidíme čo z toho nakoniec bude.  Dnes vám ale ponúkam skvelý bezlepkový makovo slivkový koláč, ktorý u nás mizne závratnou rýchlosťou.





 

MAKOVO-SLIVKOVÁ TORTA
 
 
Budeme potrebovať:
- 160 g masla
- 120 g práškového cukru ( alebo iného sladidla)
- 6 žĺtkov
- 150 g mletého maku
- 3 čajové lyžičky kakaa
- 6 bielkov na sneh
- popučené slivky( môžu byť aj kúsky)
- tortovú formu s priemerom 26 cm
- horúci džem
- čokoláda ( šľahačka + čokoláda a kokosový tuk) 



 
- vyšľaháme maslo s cukrom do peny, pridáme po jednom žĺtky a poriadne zašľaháme. Potom primiešame mak, kakao, slivky a tuhý sneh z bielkov.
Pečieme pri 150 °C  asi 35 minút a  špajdľou skúsime či už nie je.Ak sa ešte cesto lepí, dopečieme.
tortu som potrela po vychladnutí horúcim višňovým džemom a poliala čokoládou. 



Žiadne komentáre:

Printfriendly