nedeľa 20. januára 2013

Donutky bez kysnutia

Fašiangy , alebo masopust je obdobie od Troch kráľov po Škaredú stredu., vtedy sa hoduje, tancuje a plesá. a varia sa skvelé jedlá.A potom až do Veľkej noci nasleduje 40 dňový pôst. Najznámejšie fašiangové sladkosti sú šišky a fánky (vyskúšajte tie moje ) , ale v najnovšom APETITE som našla že donuty bez kysnutia.Tak som sa do nich pustila. Celkovo som s nimi spokojná- veľmi chutia našej Radke,  Kubko mal nejaké výhrady a ako to v APETITe býva, teba pár úprav. Treba určite viac múky, lebo cesto sa dosť lepí. Pokiaľ budete polievať cukrovou polevou, stačí uvedené množstvo cukru, pokiaľ nie asi treba viac. Inak sa rýcho usmažia ale na môj vkus su také moc ...ja neviem ....hutné? Ale Radke chutili, takže .... Celkovo mám najradšej svokrine šišky, ale ja sa bojím kysnutých vecí....moc sa mi nedarili.

Budeme potrebovať :

 - 150 g krupicového cukru
- 1 PL kyslej smotany
- 2 vajcia
- 250 ml kefíru
- 1/2 č.l. sódy bicarbony
- 1/2   č.l. škorice
- 400 g hladkej múky + na podsypanie

Na polevu :

Krupicový cukor zmiešame so smotanou,pridáme rozšľahané vajcia a kefír.Sódu, soľ, a škoricu preosejeme spolu so 150 g múky a zmiešame s kefírovou zmesou. Potom prisypte zvyšnú múku a spracujte na pevné cesto tak, aby sa s ním dalo pracovať. 





Na pomúčenej doske vyváľajte placku a vykrojte donutky. Rozohrejte na 180°C olej
a donutky v ňom smažte cca minutku-dve z oboch strán.





Osušte na papierovom obrúsku.A pocukrujte, alebo polejte cukrovou polevou.









1 komentár:

Nataly povedal(a)...

Páči sa mi, že je to bez kysnutia, rada by som ich raz vyskúšala:)

Printfriendly