nedeľa 18. marca 2012

Môj prvý čokoládový cheesecake

Takže som s do toho pustila, inšpiráciou mi bola hlavne Lucia no a samozrejme Anetka  a Maťka .Povedala som si, že keď dám dohromady skúsenosti ich troch , nemôže sa to nepodariť. Cheesecake bol uuužsný skvelý , rozplývajúci sa n jazyku, najradšej by som ho zjedla sama.
Budeme potrebovať:
- cca 250 g podrvených maslových sušienok ( ja som mala maslové kolieska z LIDLA)
- 100 g roztopeného masla

základ spolu zmiešame  a dobre natlačíme do pripravenej papierom vystlanej tortovej formy ( priemer 26 cm) ,napríklad jyžicou a povytiahneme aj na boky formy. Dáme zapiecť asi na 5 minút na 180 °C.

Na plnku:
- 0,5 kg mascarpone, alebo syra Philadephia(ja som mala mascarpone)
- asi 80 - 90 jemného kryštáľového cukru
- 2 vajcia
- čokoládu asi 200 g roztopenú v šľahačkovej smotane
- a asi 6 PL šlahačkovej smotany
- podľa chuti vanilku

mascarpone stierkou zmiešame s cukrom, po jednom pridáme vajcia a stále premiešavame stierkou, prilejeme polevu, vanilku a smotanu. Zmes vylejeme na sušienkový základ.

Formu obalíme poctivo v alobale, pripravíme si hlbší plech do ktorého dáme vodu. Vložíme cheesecake a dáme do trúby na cca 160 °C piecť asi hodinku. Po hodinke boli boky pevné, ale stred sa jemne triasol.Tak to má byť.Koláč som nechala vychladnúť a  na noc som ho vložila do chladničky. Boky z formy som dala dolu až ráno.  Pozorne si treba prečítať rady aj od Lucky.A nemôže sa nepodariť. Nabudúce sa chystám na kokosový :-.)

 Dobrú chuť :-)

4 komentáre:

Anetka povedal(a)...

fantázia:-)

dulce de leche povedal(a)...

Mati,vyzera paradne..to ani nepochybujem,ako ste si "pošmákli" :)

tina24 povedal(a)...

Ďakujem dievčatá

andurejka povedal(a)...

Tak už Tvoji inšpiratéri (neviem, čo za slovo som vymyslela, hihi) sú skvelí, takže ak sa k tomu pridali ešte Tvoje šikovné ruky a nápady, tak to muselo dopadnúť mňamózne :)))

Printfriendly