pondelok 5. decembra 2011

Medovníčky ozaj mäkké :-)

inšpirácia: knihovníčka Medovníčky /13

Vianoce sú za rohom, a v každej domácnosti sa začali piecť medovníčky.Tento rok som chcela vyskúšať niečo iné, a teda neľutujem. Vyskúšala som medovníčky z časopisu Knihovnička medovníčky, a sú úúúžasné. Upiekla som z jedneho kila, ale málo je :-) Idem miesiť na ďalšie :-)



Budeme potrebovať:

- 1 kg hladkej múky
- 400 g práškového cukru
- 2 ČL sódy bicarbony
- 2 PL lyžice kakaa
- 4 PL perníkového korenia
- 400 g medu
- 4 stredne veľké vajcia
Postup:

1. Múku, cukor, sódu bicarbonu a kakao preosejte, pridajte koreniny a premiešajte
2. Med zmiešajte s vajcami a pridajte k sypkým ingredienciám.
3. Poriadne vymieste, zabaľte do mikroténového sáčku a dajte do chladu odležať minimálne do druhého dňa(môžete ho tam nechať aj niekoľko týždňov)
4. Pred pečením nechajte postáť v izbovej teplote, premieste.
5. Na pomúčenej doske vyvaľkajte a vykrajujte obľúbené tvary
6. Pečte pri 180°C asi 8 minút.
7. Po vybratí ich potrite vyšľahaným vajíčkom a budú sa krásne lesknúť

A zamieste si radšej dávky dve, lebo tú prvú Vám rodinný príslušníci hneď zjedia. Dobrú chuť :-)

6 komentárov:

Adusha povedal(a)...

Jeej, však to je v podstate ten recept čo robím ja /tie plnene/, akurat je tu navyse kakao ;) Uz tyzden sa ich chystam zamiesit, myslim, ze je na case. Tie tvoje vyzerajú parádne!

tina24 povedal(a)...

Jooj Adi tieto su naozaj výbornéé,odporučila mi ich kammoška, a nelutujem, asi vymením svoj starý recept. Chcela som robiť medovníky bez tuku, a tieto sú ideálne, ešte vyskúšam bez kakaa. :-)

Adusha povedal(a)...

Veru, ja som s tym receptom velmi spokojna ;)

andurejka povedal(a)...

naozaj vyzerajú skvele, chystám sa piecť, tak o jednu inšpiráciu mám postarané, ďakujem :)

Unknown povedal(a)...

Adi toto je ten najlepsi recept co som zatial robila s cestom sa pracuje super a medovnicky su ozaj meke no skratka parada Dakujem !:)

Unknown povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.

Printfriendly