pondelok 31. októbra 2011

Polenta so špenátom paradajkami a syrom

inšpirácia : APETIT , december 2010


Už asi mesiac mám v potravinovej skrini instantnú polentu. A stále som rozmýšľala , čo s ňou. Nikdy som ju ešte nerobila, ale čítala som samé chvály. Pri listovaní starších Apetitov , pri hľadaní Vianočných cukroviniek som natrafila na tento recept. Bolo v ňom všetko čo mám rada, a kedže deti sú u babky , nikto mi nefrflal a mohla som si uvariť, čo som len chcela.  A teda Voilá... Polenta so špenátom a syrom je na svete. V pôvodnom recepte je použitý kozí syr, ale ten som nemala , no a nahradila som ho mozzarelou, iste to nie je ono, ale teda vôbec sa mi nechcelo ísť hľadať kozí syr :-) .
Co vlastne polenta je ?
Polenta je kukuričná kaša v talianskom podaní. Je jednou zo základných, tradičných jedál v Taliansku. Kedysi bývala jedlom chudobných, dnes ju nájdete na jedálnom lístku každej talianskej reštaurácie.
Podáva sa samostatne - najčastejšie s pikantným syrom gorgonzola a kvalitným vínom, alebo  ako príloha k mäsu  či k šalátu . Táto kukuričná kaša je tiež obľúbeným pokrmom Chorvátska, Rumunska, Čiernej Hory a Srbska, kde ju poznajú pod inými názvami ako palenta, pura, kaca...

Tak čo vyskúšate ?



 Budeme potrebovať : 
- instantnú polentu
- konzervu paradajok
- lístky špenátu
- cesnak
- olivový olej
- kozí, alebo iný syr podľa Vašej chuti
  Ako na to ?
Pripravíme si polentu podľa návodu , dáme do formy asi 30 x 30 cm veľkej  a dáme vychladiť. Rúru si predohrejeme na 220°C. Špenát opláchneme a podusíme s cesnakom a soľou. V miske si premiešame posekané paradajky s prelisovaným cesnakom , a bazalkou.  Na spodok zapekacej misy dáme paradajkovú zmes, na ňu zmes zo špenátu. Vychladnutú polentu nakrájame na kocky a poukladajte na špenát tak, aby sa trocha prekryli, pokvapkajte olivovým olejom a vložte do trúby na 10-15 minút. Potom vyberte a posypte kúskami syra a ešte pečte asi 5-10 minút, kým povrch nie je zlatavý.

Je to ohromná pochúťka .

5 komentárov:

Andrea Macková, Na háji povedal(a)...

zbiehaju sa mi slinky. u mna lezi polenta v spajzi uz niekolko mesiacov... :) konecne sa dokopem nieco s nou pripravit, dakujem za namet :)

Lucia povedal(a)...

vyzera naozaj chutne, ja som ju jedla asi iba raz ako prilohu k masu a vooobec mi nechutila ale tato tvoja by ma asi presvedcila o opaku:-))

BenJ (S varechou) povedal(a)...

Dal by som si :-)

tina24 povedal(a)...

Andrea: vyskúšaj , je to fakt dobrééé
Luci: Je to ako u mna s baklažánom, ty si ma navnadila a teraz ho robím často, inak polentu si treba aj dochutiť maslo,korenie a tak..
Ben J: Tak šup do Nitry, ešte ostalo

elina povedal(a)...

Vyzera to fantasticky...polentu robim pravidelne ale tuto kombinaciu som este nerobila...urcite vyskusam...dakujem...:-)

Printfriendly