utorok 5. apríla 2011

Parížska torta s citronovým korpusom






Zdroj : Apetit 4/2011 a ja

V novom Apetite som na úplnom konci našla recept na úžasnú ovocnú tortu.Najviac sa mi pozdával korpus a kedže u nás frčí momentálne parížsky krém, tak som namiesto ovocnej plnky dala parížsku a urobila som dobre. Torta bola fantastickááááá.


Cesto :
- 6 vajec
- 150 pr. cukru
- nastrúhaná kôra z jedného citróna+ trocha šťavy
- 150 g polohrubej múky, 1čl.pr.do pečiva

Plnka :
- 2 šľahačky
- 200 g čokolády a trocha masla( 82 %)

Poleva : 250 ml šľahačkovej smotany, 25 dkg čokolády

Šlahačku v hrnci zohrejeme,do horúcej pridáme nalámanú čokoládu a miešame.Keď sa začnú tvoriť bublinky odstavíme.Necháme vychladnúť a polievame. Dokonale sa rozotiera a nepraská
Postup:
Vyšľaháme bielky. Potom dobiela žĺtky, cukor a citrónová kôra a šťava. Opatrne pridáme bielky s múkou. Pečieme asi na 170 °C.Necháme vychladnúť do druhého dňa. Korpus vyskočí dosť vysoko , takže ho môžete prerezať aj  na 3 časti.
Plnka:
Nad parou uvaríme šľahačku a čokoládu+ trocha masla. Keď sa to úplne rozpustí dáme vychladiť. Po vychladnutí, treba dať poriadne zachladiť do chladničky. Najlepšie do druhého dňa. Na druhý deň vyšľahať. Vznikne Vám veľmi tuhý a chutný krém.
Poleva:
Šlahačku v hrnci zohrejeme,do horúcej pridáme nalámanú čokoládu a miešame.Keď sa začnú tvoriť bublinky odstavíme.Necháme vychladnúť a polievame. Dokonale sa rozotiera a nepraská.




Takto vypadala v priereze

Žiadne komentáre:

Printfriendly