sobota 5. októbra 2013

Tekvicové Whoopie pies

Jeseň je čas tekvíc a tekvičiek a všetkého, čo sa ich týka. Ja som sa neskutočne tešila na túto sezónu. Milujem ju vo všetkých podobách. Tento rok som z maslovej tekvice zavárala tekvicové pyré, ktoré je naozaj skvelé, teda nechutnať, lebo nebudete mať čo zavariť. A teraz pomaly skúšam tekvicové dobrotky. Veľmi sa mi páčili koláčiky Whoopie pies a táto ich tekvicová verzia mi učarovala. No skúsila som najskôr len polovičnú dávku, čo sa ukázalo , ako chyba...treba upiecť celú :-) Je to recept z americkej stránky, čo samozrejme znamenalo kvantum cukru, na čo nie sme naučení, takže som to o dosť znížila. Vyšli mi chutné a nadýchané koláčiky, ktoré som spájala vanilkovo- mascarpone krémom.

  Budeme potrebovať :
 1 šálka = 250 ml

- 3 hrnčeky hladkej múky 
- 1 čl prášku do pečiva
- 1 čl jedlej sódy
- 1 čl škorice
- 1 čl zázvoru
- 1 šálka- aj menej hnedého cukru
- 1 šálka roztopeného masla
- 3 šálky tekvicového pyré
- 2 vajcia

Predohrejeme si trúbu asi na 180 °C. V miske ručným mixérom vymiešajte maslo s cukrom, pridajte pyré, a miešajte , kým sa spojí. Nakoniec po jednom zašľahajte vajcia. Do tejto zmesi dajte ostatné sypké suroviny a dobre premiešajte.Takou strednou lyžicou naberte cesto a na plech vystlaný papierom ukladajte kôpky asi jeden palec od seba. Skúste , aby boli približne rovnakej veľkosti.  Pečte asi 10-12 minút. Špáratkom skúste či sú upečené. Ak ano vytiahnite a nechajte vychladnúť.
Urobte si krém. Ja som mala vanilkový. Uvarený a vychladnutý vanilkový puding som v robore šľahala do hladka, postupne som pridávala mäkké maslo, keď bol krém nadýchaný ešte som pridala mascarpone. Na jeden koláčik som naniesla krém, a prikryla druhým. Môžete ešte pre efekt posypať práškovým cukrom.
Myslím , že tento koláčik má šancu sa dostať do topky našich koláčov.




Žiadne komentáre:

Printfriendly