štvrtok 10. marca 2011

Ako som piekla čokoládovú tortu s ozajstnou čokoládovou polevou

Pečiem torty. Pečiem ich pre radosť rodiny, pre známich, ale dokonca aj pre úúúplne neznámich.Podotýkam, že nie som žiadna cukrárka...všetko robím doma v našej malej kuchyni.V poslednej dobe sa v pečení rozmohli torty na americký spôsob. Potiahnu sa maripánom a ozdobia. Áno sú to krásne torty, autíčka, hrady, dinovia....ale kde sa stratili tie klasické torty...čokoládové?S čokoládovou polevou?A šľahačkovou ozdobou? Nikto ich už nechce. Strašne sa mi páčia čokoládové torty , kde je poleva rozotrená len tak hala bala  nedbalo... a popritom to vypadá veľmi efektne.Preto ma potešilo ako hrom , ked sa jedna mamička ohlásila, že chce tortu , ale nechce na ňu marcipán. Začala som hľadať, ako urobiť takú polevu. A našla som...presne to, čo som chcela. A tak som sa pustila do prípravy. Čo ma prekvapilo, bolo, že do polevy ide šľahačka. No fakt ozajstná šľahačka.Vzhľadom k tomu, že som moc neverila, že by to stuhlo, som tam nenápadne pridala trcha cery...ale fakt len trocha.A výsledok bol strááášne dobrý.Jasné že som urobila viac...veď doma by mi to neodpustili, keby som im nenechala v miske trocha na vylizovanie....

1 komentár:

Rado povedal(a)...

dobrýrecept:-)

Printfriendly