streda 8. októbra 2014

Večera pre priateľov

Minulú sobotu sme mali takú oslavu, robili sme večeru pre našich priateľov. Založili sme takú tradíciu, že jedna rodinka navarí pre ostatných. A teraz prišiel rad na nás. Jeseň je úžasná, voňavá krásna, farebná. Voňajú pečené gaštany, všade sa robia kačacia a husacie hody. Takže voľba menu bola jasná. Kačacie hody. V tom som mala jasno. Jediná dilema bol dezert. Tu som sa inšpirovala Martinkou z Dulce de Leche a vykúzlila som skvelú , aleže skvelú čokoládovo - gaštanovú tortu. No musím sa priznať, že lokše som nerobila ja. Celú kopu lokší urobila moja svokra. Ale nechcem tým povedať, že by som to nevedela, viem ich urobiť, ale takto to bolo o niečo jednoduchšie.Keďže nás bolo 9 dospelých samozrejme jedna kačka nestačila, a piekla som ešte aj stehná zvlášť.

Takže celé menu:

Predjedlo : Domáca pečeňová paštéta s brusnicami a bagetkou
Hlavné jedlo: Pomaly pečená kačica, červená kapusta a lokše
Dezert : Čokoládovo - gaštanová torta


 Domáca pečeňová paštéta s brusnicami.




- 0,500 g kuracích pečienok
- cibuľka
- trochu kačacieho tuku
- tymián
- soľ
- zmes farebného korenia
- smotana na šľahanie
- maslo
- strúčik cesnaku
- sušené brusnice
- brusnicové želé

Na tuku orestujeme cibuľku,pridáme očistenú a blán zbavenú pečeň, s tymiánom, korením.Treba ju restovať do mäkka, aby bola prepečená aj zvnútra. Prilejeme asi deci smotany a pridáme trocha masla. Rozohrejeme, ale už nevaríme. Necháme vychladnúť a potom zmes v mixéry, alebo ponorným mixérom vymiešame dohladka. Zamiešajte trochu sušených brusníc. Neľakajte sa, keď je zmes tekutá, keď ju nalejete do misiek, alebo do veľkej misy a dáte zachladiť, paštéta stuhne.
Potom môžete na ňu dať brusnicové želé, alebo brusnicový džem.

Pomaly pečená kačica




- kačica očistená

- soľ, rasca , jablko

Kačicu očistíme a potrieme celú soľou a rascou, dnu vložíme jablko, dáme ju do pekáča a necháme cez noc v chlade, ale stačí aj 2-3 hodiny. Ráno pekáč uzavrieme, trúbu nastavíme na 120 °C a dáme piecť na 5 hodín. Celý ten čas trúbu neotvárajte a nechajte kačicu pekne piecť. Po 5 hodinách skontrolujte, či je mäsko mäkké. Už ale určite je. Kačku potrite medovou vodou, zvýšte teplotu a nechajte ešte asi 10 minút dopiecť dozlatava.


Skaramelizovaná kapusta s červeným vínom

 - červená kapusta, cubuľa

-kačacia masť,bobkový list, cukor, červené víno, ocot


 Červenú kapustu očistíme a nastrúhame. Na kačacej masti orestujeme nakrájanú cibuľu, bobkový list, pridáme cukor a skaramelizujeme. Pridáme rascu, zalejeme  trochou červeného vína. Privedieme do varu, pridáme kapustu, soľ a dusíme do mäkka. Ochutíme cukrom, soľou a octom. 

Čokoládovo - gaštanová torta 

 

No takže tu som sa inšpirovala Martinkou z Dulce kde si recept môžete prečítať v pôvodnom znení.

500 g gaštanového pyré
  125 g zmäknutého masla
1 PL rumu
6 vajec
250 g  čokolády ( ja som dala 52%)
štipka soli
3 PL  kryštálového cukru
2 PL hnedého cukru

Gaštanové pyré vymiešame s maslom,pridáme, rum ,žĺtky,roztopenú - vychladnutú čokoládu  a poriadne premiešame. Bielky vyšľaháme so štipkou soli do peny vtedy primiešame do nich biely cukor a šľaháme ďalej  až kým nám nevznikne pevný sneh. Posypeme ho hnedým cukrom a postupne po častiach stierkou primiešavame k čokoládovému cestu.
Cesto nalejeme do tortovej formy a pečieme asi 45 minút. ( Ja som použila formu 28 cm).

Týmto ďakujem Maťke za skvelú inšpiráciu. 

No a takto to skončilo. Zjedlo sa skoro úplne všetko.








4 komentáre:

Andrea Macková, Na háji povedal(a)...

vyzera to vsetko naramne, vynikajuco..nas cakaju kacacie hody tuto nedelu :)) ta gastanova teraz aj mna laka sprobovat ju upiect. taketo vecere s priatelmi su krasny sposob travenia volneho casu ♥

tina24 povedal(a)...

Hrozne moc som sa tomu tešila, lebo posledný pol rok som veľa volného času a víkendov nemala:-), tak som si to užila. :-)

Unknown povedal(a)...

zúčastnili sme sa bolo super jedlo neskutočné bohatý program odporúčam sa u nich zastaviť hoci kedy tu je adresa Nitra ......... ak je niekto zvedaví tak ju nemám problém zverejniť (môžem néééééé AHOJTE

Cooking with Šůša povedal(a)...

Tak takové menu bych si dala taky líbit, hlavně musím vyzkoušet tu paštiku, mňam :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

Printfriendly