streda 9. júla 2014

Levanduľový sirup

Po dlhšej dobe som sa dostala k môjmu blogu, ktorý intenzívne zanedbávam. Dôvod je prostý, začala som chodiť do práce. Po roku dobrovoľnej funkcie živnostníčky a mamy v domácnosti sme sa predsa len zhodli, že asi musím isť aj ja. No a rovno som si vybrala takú,ktorá mi zaberá nesmierne veľa času. Do toho ešte stále pečiem pre iných, no a na blog mi ostáva veľmi málo času. Napriek tomu, som niečo v tej mojej kuchyni stvárala. Okrem klasického džemovania, som tento rok varila aj sirup. Mala som krásnu úrodu levandule, tak som ju spracovala.








LEVANDUĽOVÝ SIRUP

70 dkg levanduľových kvetov
1 kg kryštáľového cukru - ja som použila hnedý, a dala som menej
1 l vody
2-3  ks celej škorice
3 limetky


Postup:
Kvety opláchneme a dáme do hrnčeka s vodou, pridáme  umyté a pokrájané citróny a škoricu. Privedieme vodu k bodu varu a varíme asi 15 minút. Po uvarení necháme vylúhovať 24 hodín.
Na druhý deň scedíme a opäť privedieme do varu a za stáleho miešania pridáme cukor varíme do požadovanej hustoty. Horúci levanduľový sirup naplníme do sklenených nádob, zatvoríme a  nezavárame. 


Do druhej várky som pridala aj tymian, a ešte ma čaká aj s čučoriedkou :-D




Žiadne komentáre:

Printfriendly